söndag 30 september 2018

Komstad för dagen...

 Det blev en tur till Österlen även denna helg, men bara för dagen idag. Vi hade annat inbokat igår, så det fick bli så här denna helg. Vi körde hemifrån redan kl 8 imorse. Vet man med sig att man bara ska vara där några timmar, så är man mer effektiv också 😊 Mats klippte gräset och jag plockade ner de äpplena som fortfarande satt kvar på trädet. Där var så himla mycket äpplen i somras på vårt lilla träd, men det är många som har fallit ner och som även ruttnat efter hand. Nu var där inte så jättemånga fina kvar, men de där var har jag nu förpackat enligt alla konstens regler mellan tidningspapper och lagt ner i källaren.

 Medan jag grävde ner blomsterlökar fick Mats för sig att börja med ett "lyktstolpe"-projekt. Det är en lyktstolpe som vi hade på gården och som sen grävdes upp när vi gjorde om vår uteplats där. Den följde med oss i flytten till Trolle Hill och nu åker den upp i Komstad och kommer till nytta igen. Känns bra att återanvända det man har och slippa köpa nytt. Det var ju precis så det stod när jag gjorde mitt klimattest häromdan, att jag skulle återanvända mer 😊 Det är så himla mörkt på denna sida av huset, så nån slags belysning där kommer att bli perfekt nu när den mörka årstiden är på gång.

Sen måste jag också visa min kaktus som står i källaren i Komstad. Moderplantan till den här kaktusen kommer från tiden när min pappa jobbade i Stockholm på 70-talet. Nu är den helt översållad med små "kaktusbarn". Den trivs uppenbarligen där nere i källaren. Jag ska ta en liten med mig hem och sätta i ny kruka. Både Aron och Rebecca har fått varsin nu i år som har tagit sig och växer sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...