fredag 21 september 2018

Ett grönt val...

 Jag har länge gått och sneglat på de här återanvändningspåsarna när jag varit och handlat. Så istället för att stoppa varje sort av frukt och grönsaker i en liten platspåse varenda gång, så använder man dessa om och om igen. En riktigt bra grej som jag känner att jag kan bidra med för vår miljö 😊

Detta var ett paket som bestod av fem st påsar i olika storlekar för 59:90 kr. 
Sen kan jag också tipsa om att gå in på Klimatkontot.se och svara på frågorna. Du får sen tips om vad just du kan göra för att minska din klimatpåverkan. Som i mitt fall skulle jag köpa el från förnyelsebara källor, köpa varor som håller längre och köpa mer begagnat. Jag är duktig på sälja av saker som vi inte vill ha eller behöver längre, men att köpa begagnat är jag dålig på.

Fredag idag och jag kör inte till Öland. Det är alldeles för dålig väderprognos. Varning för hårda vindar, åska och regn kan jag bespara mig. Mats jobbar delar av helgen, så jag och doggarna kör nog ner till Österlen imorgon istället och höstar in oss där. Mina lökar jag beställt ligger på macken för hämtning. De kommer i Arons namn, så jag hoppas han hämtar dem under helgen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...