torsdag 27 september 2018

Lökarna har kommit...

Då har mina lökar som jag beställde från Emils Trädgård häromveckan kommit. Nu ska jag bara bestämma var de ska påtas ner också. Några ska vara här hemma på Trolle Hill. Jag har tidigare berättat om att vi ska göra fint där India ligger begravd, så några ska ner där så att där blir fint till våren. Sen ska några till kyrkogården, och sen får resten till Komstad och ner i jorden där.

Igår började yinyogan som jag gick på i våras. Den är helt annorlunda mot kundaliniyogan som jag går på annars. Man håller varje rörelse i flera minuter. Jag kände mig så stel igår, så nu kan det ju bara bli bättre tänker jag 😊 

Leia är helt vild här hemma emellanåt 😊I eftermiddag drog hon upp en hel rotklump vass från dammen. Hon slet och drog i den här vassen och rätt var det var följde hela rotklumpen med. Då blev hon rädd och undrade vad som hände, men det varade bara en kort stund. Sen var det på det igen och slita och dra. 

1 kommentar:

Petra sa...

Lökar är nästan som lösgodis för trädgården! Åååååh vad fint det blir när allt blommar till våren!
Kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...