fredag 28 september 2018

Landat framför brasan med bok...

Jag har landat framför brasan ikväll med boken "Omgiven av idioter". Det är en väldigt underhållande läsning. Nu är jag redan ganska bekant med de här olika färgerna som karaktäriserar olika personligheter, och bokens första kapitel börjar just med en  genomgång av dem. Så kul att läsa 😊

Nu har jag kommit till de kapitel där författaren går igenom hur "min anpassning" ska gå till för respektive färgs beteende. Det är faktiskt något som jag ska försöka tillämpa framöver. Omedvetet så tänker man på de personer man har i sin närhet och vilken färg de är. Därefter gäller det att ta till sig det som boken säger hur jag ska anpassa mig för just den personen. Då det sättet kommer vi att komma närmre och förstå varandra bättre, och då kan jag samtidigt få fram mitt budskap bättre till den personen. Mycket fiffigt 😊

1 kommentar:

Petra sa...

Den boken ska jag läsa. Vi var inne på det där med färger på en utbildning jag var på i vintras.
Spännande. Idag ska jag åka till jobbet och jobba under konkursförvaltare. Mitt och Patriks jobb gick i konkurs i fredags. Blir konstigt.
Ha det gott. Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...