lördag 1 september 2018

Höstens första...

Före ugnen
Första äpplekakan för i år 🍎 Vi var nere i Komstad igår, och då passade jag på att köpa äpplen i en av grannbyarna. Ett sånt där stånd som står längs vägen. Man tar en påse och lägger pengarna i en glasburk. Hög mysfaktor på den 😊

Jag hittade ett nytt recept som jag tänkte prova. Jag brukar göra en smuldeg och smula över, men här skulle man strö havregryn och kanel över äpplena och sen smälta smör och honung och ringla över. Väldigt sanbbt och enkelt vilket passar mig perfekt. Receptet finns här.

Efter ugnen 😋
I Komstad har vi två st äppleträd. Ett med tidiga äpplen där de redan är slut, men sen har vi ett Ingrid Marie också där de inte är färdiga än. Jag smakade på ett igår, men det var surt som attans. Sen har vi ett plommonträd och två päronträd. Där har blivit mycket frukt på alla utom plommonträdet i år. Det är så gott med egen frukt. Jag hade velat ha ett äppleträd även här på Trolle Hill, men jag vet inte riktigt om det funkar uppe i skogen. Jag tror jag ska köpa ett ändå och prova 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...