tisdag 2 oktober 2018

En häger och hundträning...

Dålig bildkvalité, men jag fick vara snabb innan den försvann
Det stod en häger vid dammen i morse. Det lustiga var att jag såg den (måste varit den) flyga över oss när vi var ute i trädgården igår eftermiddag. Det såg ut som den hade tänkt landa, men fick ändra rutt när vi var där. Så paff jag blev när jag helt plötsligt ser den genom vårt sovrumsfönster på morgonen innan jag skulle köra till jobbet. Jag hoppas verkligen att den inte tar våra fiskar. De stora klarar sig nog, men där är ju ganska många små 😔

Jag tog tempen på dammen igår och då var där nio grader i vattnet. Det börjar bli dags att sluta mata fiskarna. Där är inte alls samma aktivitet på dem nu när de får mat. Snart måste vi också stänga av vattnet i vattenfallet. 

Igår började vi på hundträning med både Raffe och Leia. Vi ska ha vardagslydnad i "egen regi" 😊 ute hos Monika, bara newfoundlandshundar. Vi var fem st igår. Leia och två av hennes kullsyskon och så Raffe och Hanock som är vuxna hanar. Jag hade Leia och Mats hade Raffe. Allihopa var jätteduktiga. Det blir nåt helt annat när man tränar tillsammans. Det blir mer allvar och alla skärper till sig. Vi ska försöka träffas en gång i veckan. Kul!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...