tisdag 30 oktober 2018

Anekdot från skogen...

Klockan är tio och jag är nyligen hemkommen från kvällens styrelsemöte med jobbet. Jag hör hur det regnar ute och det är alldeles mörkt här uppe i skogen förutom våra egna utebelysningar. Det är nog många som ställer sig frågan hur vi kan bo här uppe i skogen, men det är såå skönt med tystnaden och att slippa grannar nära inpå. Tur att vi är lika på denna punkten, Mats och jag 😊

Nu slipper vi inte undan grannar helt ändå, för skogen runtomkring ägs av två olika skogsägare. Jag kan ju berätta vad som hände förra veckan. Jag slutade lite tidigare från jobbet då jag skulle iväg till ett möte. Alltså jag hade en tid att passa. När jag ska köra iväg har ena skogsbonden börjat att såga ner träd och står mitt i vägen och det är fullt med småstockar och ris över hela vägen. Det skulle ta honom minst en timme att få undan allt det som han hade fällt. Han bara flinar och säger att jag får vänta eller köra andra vägen. Det går en dålig skogsväg på andra hållet som är smal och ojämn av stora stenar. Har man en terrängbil som man inte är rädd om kan man köra det hållet. Ja, vad skulle jag göra. Jag fick ringa efter Mats som tur nog kom med sin bil. Jag fick klättra igenom alla stockar och ris med finkläder och ta Mats bil till mötet. Då var jag inte så glad precis, men som tur är så hör inte sånt här till vardagligheterna. Nu efteråt kan man ju skratta åt det, men det var inte så roligt just då, kan jag säga...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...