lördag 20 oktober 2018

Pyssellördag...

 Då har vi varit på en jättetrevlig pysseldag idag. Vår pumpa som jag köpte igår blev kanonfin. Vi gjorde ett hål på baksidan där man sätter in ljuset. Sen markerade jag upp med en penna där Mats fick borra hålen. Jag hittade denna varianten av mönster på nätet som jag tyckte om, så dessa fick det bli. Som små blommor 😊 En betydligt mjukare variant än ett läskigt hallowenmonster.

Så här fint blev det när mörkret föll och vi tände ljus i den. Nu gjorde vi inte bara pumpan idag. Mats gjöt några småfiskar i betong som vi ska ha vid dammen. Mina halmkransar använde jag aldrig. De ska jag göra hemma istället, tänkte jag, Jag hade även med mig min halvfärdiga virkade mössa som aldrig blir färdig nångång. Nu blev det några varv till virkade på den och nu ska jag inte lägga in den i skåpet utan göra den klar 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...