söndag 21 oktober 2018

Plocka oliver och rosta pumpafrö...

Mina oliver jag plockade av idag från trädet 😊
Vi körde ner till Österlen idag för att kolla till det. Vi var inte där förra helgen och igår var vi på pysseldag och jag ville gärna ner och kolla till mina blommor. Vi bar in de sista utemöblerna i lusthuset och så tog jag ner alla mina pelargoner i källaren och även mitt olivträd. Ja, mitt lilla olivträd var helt fullt med oliver, så de var jag ju såklart tvungna att plocka av. Nu har jag också googlat och hittat ett recept på en oliverinläggning, men gör jag inte idag.


Däremot håller jag just nu på att rosta mina pumpafrön från pumpan vi gröpte ur igår. Blanda pumpafröna med lite olja och salt. Sen in i ugnen i 175 gr i 20-30 minuter. Klart 😊 Det luktar som jag håller på att baka något... 😊
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...