fredag 27 juli 2018

Trädgårdshörnan...

Mycket ogräs blev det
Kommer ni ihåg att jag skrev om den där trekanten på vår baksida som består av naturtomt och som jag skulle rensa upp på alla bokskott, vildhallon, nässlor och annat ogräs? Om inte så finns inlägget här. I min värld skulle det ta mig några dagar att fixa det, men såklart blir det inte att man bara håller på det med hela tiden, men nu är den i alla fall klar. Äntligen 😊 Så skönt att ha den delen av trädgården klar. Det är i denna hörnan som vår India ligger begravd. Vi ska göra nån fin dekoration där hon ligger och jag ska sätta extra många lökar där i höst som ska växa upp.

Vi har bott här på Trolle Hill nu i snart två år och under denna tid har vi inte gjort så mycket i trädgården och det har faktiskt varit bra på ett sätt. Nu vet jag precis både vad som växer upp och var det växer upp. Både sånt som jag vill ha och även sånt som jag inte vill ska växa. Jag är helt enkelt mer förberedd på vad som komma skall och kan börja rensa och dra där jag inte vill att något ska växa upp för jag vet hur det blir om jag inte gör det. Ja, ni fattar...!

Idag har temperaturen varit lite mer behaglig än igår. Vi går in i sista semesterhelgen. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...