lördag 7 juli 2018

Görans Dämme...

 Vi körde upp till Öland igår. Så mysigt att komma upp här några dagar. Vi har bara Raffe med oss. Leia är kvar hemma och brottas med sina syskon hos Monika. Jag tyckte att bilresan var lite för lång för henne nu när hon inte är så gammal, men det känns tomt utan henne. 

 Vi gjorde en utflykt idag till något som heter Görans Dämme. Det ligger på östra sidan. Man fick parkera bilen några hundra meter från stranden. Sen var där en färist för att komma ner till stranden. Lyckligtvis var där en grind annars hade vi nog inte fått Raffe över 😊 Helt själva var vi också, inte en annan människa eller hund i sikte så Raffe kunde vara lös hela tiden. 

 Där var bara några kor som stod och glodde på oss. Jag är lite skeptisk att gå in i en hage där det finns kor, men som tur var stod de bara stilla och kollade nyfiket på oss.

 På Ölands östra sida., längst söderut, består ofta stranden av kalkstensplattor har jag lärt mig. Där var fullt med såna här fossiler på stenarna 😊

Raffe var rejält trött sen när vi kom hem igen. Det tar på krafterna att åka på utfärd och bada i havet 😊 Hit kommer vi nog att åka fler gånger. Där fanns även en utmarkerad "Strövstig" som gick åt andra hållet när vi gick ner till stranden. Den måste jag kolla upp hur den går.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...