onsdag 4 juli 2018

Små, bruna och skrumpna...

Vatten är ju bara det bästa 😊
Jag är lite besviken ikväll. Mina jordgubbar nere i Komstad har tagit stryk av torkan. I och med att jag inte hunnit vara här så ofta som jag planerat har de inte fått så mycket vatten som krävs. 

När vi var här till midsommar var de stora, röda och söta, men när vi var här i fredags hade torkan börjat ta ut sin rätt på dem. Min plan var då att jag skulle ner här söndag eller måndag, men jag har haft så mycket annat att göra och jag har även jobbat lite, så det blev inte förrän ikväll. Nu är de såklart i ännu värre skick. Små, bruna, lite skrumpna jordgubbar är vad som finns. Det är så synd för där är mycket jordgubbar, men nu blir det inget med dem. Lite ledsen får man bli då 😔 

Nej, det är inte lätt att odla där man inte bor och kan passa det. Jag hade tänkt vara mycket mer här i vår/sommar, men vi har haft galet mycket på jobbet hela våren, så de planerna blev det inte mycket med. Man får ta nya tag till nästa år helt enkelt, men allt har ju inte gått åt pipsvängen. Jag har mina potatis, lök, morötter och min sallad är jättefin. Även de röda vinbären är jättefina.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...