lördag 14 juli 2018

Bärplockningsdags...

 Jag började plocka av mina bärbuskar idag. Fastän det har varit torrt är de röda vinbären väldigt fina. De svarta har tagit mer stryk av torkan. Där är bär, men de är mindre, inte så saftiga och färre. Jag tar av de röda i första hand, och sen blir det nog bara en eller två påsar av de svarta, gissar jag. Jag fryser in dem och så får vi se vad det blir av dem. Ibland gör jag några flaskor saft. Det är enkelt och går snabbt. Jag brukar ge farmor några påsar också. Hon gör gelé 😊 och så delar vi på burkarna som blir.

Det brukar inte bli så mycket krusbär, men i år är de väldigt fina. De gillar nog torkan, verkar det som. Jag har bara en buske, men det blev ändå en del. Jag fryser in dem, och sen gör jag kräm när andan faller på 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...