måndag 2 juli 2018

All denna spindelväv...

 En sak som man kanske inte tänker på när man flyttar till skogen är alla dessa spindelväv som blir på allting och på nolltid dessutom. Jag tyckte det blev mycket spindelväv nere på gården när vi bodde där, men det var ingenting mot här på Trolle Hill. Hela fasaden, runt fönster och belysning, ja överallt finns det. Jag skulle kunna gå och sopa bort spindelväv varenda dag om jag ville. Denna vecka, min första semestervecka, får jag nog sätta av lite tid till denna ganska tråkiga och onödiga syssla. Dessutom behöver fönsterna putsas också, men det brukar vara Mats lott.

Jag gjorde vid vattenfallet igår. Nu rinner vattnet fint igen och allt det gröna är borta. Jag bad Mats också att backspola i reningsverket, så nu ska förhoppningsvis vattnet bli lite klarare också i dammen. Där är en hel del jobb med dammen, men sen är det roligt också när allt är fint och man går där och matar och kollar till fiskarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...