fredag 20 juli 2018

Träff med brorsan och handlat på krita...

En bild fick jag av brorsan. Här sitter han med Raffe. Leia och han är kopior av varandra. Vi kunde knappt se skillnad på dem när de busade runt och var helt dyngsura av regnet
Fredag idag och snart är min tredje semestervecka gången. Nästa vecka är min sista, sen väntar jobbet igen. Som vanligt rusar dagarna förbi, men jag har nog aldrig varit med om en varmare semester än denna. I onsdags regnade det precis hela dan, från morgon till kväll. Första regnet på flera månader. Verkligen välbehövligt! Vi var i Komstad för vi skulle ha fikagäster till oss. Det var inte mindre än Leias ena kullbror och hans familj 😊 Jag tänkte jag skulle ta en massa kort på dem, men det sprack helt då regnet öste ner hela tiden. Nu gjorde det inte oss så mycket då vi har vårt lusthus att sitta i, och hundarna struntar totalt i regnet. De härjade och busade som bara den. Raffe bara glodde på dem medan de brottades som mest 😊

Idag blir det en lugn fredag. Vi var hos våra kompisar i Skummeslöv igår och det blev ganska sent innan vi kom hem. Vi såg ett rådjur, en igelkott och några katter under färden. Det gäller att vara uppmärksam när man kör när det mörknat. 

Sen måste jag bara berätta också vad som hände på vägen  till Skummeslöv. Vi stannade vid en plantskola för att köpa nånting att ha med oss till våra kompisar.  När vi skulle betala visade det sig att de inte tog annat än kontanter och det hade vi inte några med oss. Jag har i princip aldrig kontanter på mig nuförtiden. Mats brukar ha det, men inte igår. Vi fick blommorna "på krita" 😊 Det tror man ju aldrig händer nuförtiden, och vi var helt okända för dem. Så härliga människor! Så idag får vi ta en tur dit och betala för plantorna. Det var ett jättemysigt ställe som vi alltid bara kört förbi, och de hade väldigt mycket gammaldagsa växter. Passar mig perfekt, då jag vill ha lite sånt till Komstad. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...