onsdag 27 juni 2018

Projekt rensning...

 Vår trädgård består av naturtomt till stor del. Det är väldigt behändigt, men även i en naturtomt måste man röja ibland. I den ena bortre hörnan, det är som en trekant, har det växt upp en massa sly, nässlor och bok- och björkskott som växt till sig. Det är verkligen dags att rensa upp där. Jag fick hjälp av Mats igår att putta dit släpen, så jag har nånstans att lägga allt skräp. Nu har jag några kvällars jobb framför mig.

När vi skaffade Leia fick trädgårdsarbetet stanna av lite här hemma. Mycket av min tid gick åt till att passa henne, men nu har både hon och jag kommit in i rutiner här hemma. Nu går det mycket lättare att hålla med nånting när vi ute allihopa. Jag behöver inte "vakta" henne på samma sätt som jag gjorde i början. Igår räfsade jag hela framsidans uppfart. Leia var nog trött, för hon låg bredvid Raffe och slappade det mesta av tiden när jag räfsade.

Jag har faktiskt funderat på allvar om vi kanske skulle dra upp allt, ja inte paradisbusken och rhododendron, och så gräs istället. Det hade sett mycket prydligare ut och den är också lätt att sköta och hålla iordning. Vi får väl se 😊 men först blir röj och rens.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...