Rebecca kom hem i helgen för att hon och Mats skulle ut och simma inför Vansbrosimmet som är om några veckor. Det är tredje momentet i Tjejklassikern som är hennes mål att klara i år. Tjejvasan och Tjejvättern är avklarade så nu är det Vansbro Tjejsim nästa. Så igår åkte vi allihopa ut till Sparrsjön som ligger nån mil utanför stan. Sonen med sambo och lilla barnbarnet i en bil och jag, Mats och Rebecca i en bil.
Rebecca köpte sin första våtdräkt häromdan så det var premiär för henne. Så hon, Mats och sonen bytte om och for ner i vattnet.
![]() |
| Man ser tre huvuden 😊 |
Sen simmade de där några vändor. Sträckan hon ska simma i Vansbro är en kilometer. Mats lovade i ett svagt ögonblick att följa med så han ska simma Vansbro Öppen Älv som är tre kilometer. När vår semester börjar och vi är nere på Österlen hinner han träna i Gyllebosjön några gånger innan det är dags.






























