onsdag 6 juli 2022

Redan fågelungar i holken...

Ikväll hände det något lustigt här hemma. Jag satt vid köksbordet. Mats var iväg och simmade. Då kommer det en bil in på vår gårdsplan. Det var ingen bil jag kände igen så jag tänkte att då kör de väl runt vår rundel och eller så kör de fram en bit och backar ut igen. Så brukar folk göra som kommer upp här till oss av misstag, men inte den här bilen. Jag ser att den fortsätter köra sakta rakt fram mellan huset och vår garage/förrådsbyggnad. Där kommer man bara ut på vår baksida ut i trädgården. Där stannar den och backar tillbaka ut igen. 

De två kvinnorna som körde stannade och vevade ner rutan och bad så mycket om ursäkt. De var ute och körde på okända skogsvägar och förirrade sig upp till oss. De var väldigt trevliga och pratsamma så jag kunde faktiskt inte bli irriterad på dem 😊 Jag kan garantera att det var inga skummisar som var ute och rekogniserade. Men man slutar aldrig att förvåna sig. Det trodde väl att vägen fortsatte igenom vårt hus.

Då är det redan torsdag imorgon och snart har denna vecka också gått. Bara sju arbetsdagar kvar till SEMESTER 😍 Helt ljuvligt! 


Minns ni att jag skrev att vi satte upp en av de nya holkarna på garaget i Komstad? I alla fall såg vi i helgen ett talgoxepar som flög i skytteltrafik där ut och in. Så där är alltså redan fågelungar 😊Så himla roligt, jag trodde inte fåglarna skulle hitta den förrän till nästa vår.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...