måndag 4 juli 2022

Gylleboloppet...

Jag hade ju tänkt att jag skulle anmäla mig och springa några lopp i år och igår sprang jag mitt första löparlopp någonsin 😊 Helt otroligt, det hade jag aldrig kunna tro för några år sen. Att springa var ju bland det tråkigaste jag visste på gympan i skolan. Men man är inte sämre än att man kan ändra sig och löpning är ju en bra träningsform. Det är lätt att bara ge sig ut. Några träningskläder och ett par skor är allt som behövs.


Jag anmälde mig till 4-kilometersrundan och Mats sprang 8-kilometern. Jag springer inte så fort och jag kom i mål bland den nedre halvan av de anmälda, men det är inte det som är poängen. Jag sprang hela tiden och genomförde loppet och jag tyckte det var roligt 😊 Sen fick man en plakett och så var det utlottning av priser med sitt startnummer. Jag vann två burkar honung (bara med dem gick man ju plus då anmälningsavgiften var 100 kr, haha...)

Så nu är det bara att kolla vidare och se om man hittar nåt annat lopp att anmäla sig till. Jag har i alla fall tänkt att anmäla mig till ett lopp som ska vara i Kalmar i augusti. Sen finns det virtuella lopp också som anordnas bl a av Sverige springer. Det ska jag kolla upp mer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...