fredag 22 juli 2022

Mot Blekinge imorgon...



Imorgon blir det upp tidigt då vi ska iväg till Karlshamn och till swimrun-tävlingen som Mats ska delta i. Jag är med vid starten och sen får jag ta bilen in till Karlshamn och målet. Jag har kollat på deras rutt på kartan och där är två ställen som jag tänkte försöka ta mig till för att heja på dem när de kommer dit. Vi får väl se om jag lyckas 😊 Vi är några stycken som ska heja på dem längs vägen. 

Jag har knappt varit nånting i den blekingska skärgården förut så det ska bli roligt. Det är ju väldigt fint i Blekinge. Min morfar var född i Bräkne Hoby och tidigare generationer från hans sida bodde i trakterna kring Bräkne Hoby och Ronneby. Periodvis när andan faller på släktforskar jag (eller försöker i alla fall 😊) och jag har hittat lite på den sidan men inte så mycket än. Så jag har säkert en hel del släkt på lite längre håll där bortåt. 


Äntligen kommer där blommor på min Mårbacka som jag drivit upp själv. Jag har den på verandan i en ampel. Den har växt jättefint och bladen är riktigt gröna och kraftiga, men där har inte kommit några blommor förrän nu. Kul 🌸

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...