torsdag 14 juli 2022

En endaste arbetsdag kvar...

Jag vill också göra så här 😊 Rebecca skickade en bild till mig idag från Kalmar. Jag gissar att det är nånstans på vägen till hennes jobb. Att plocka nånting från sin trädgård som man har gott om och bara sätta ut vid grinden till försäljning. 


I fjol hade vi mängder med plommon och vinbär i Komstad. Tidigt på säsongen har vi massor med rabarber. Nåt år hade jag så mycket självsådd dill med jättefina kronor så det luktade bara dill i hela trädgården 😀 Tanken har slagit mig att göra så här. Det hade varit jätteroligt, men jag har hela tiden tänkt att det inte funkar när man inte bor där. Men, jag gör det kanske svårare än vad det är. Jag har ju inte provat. Det var nog bra att jag fick lite inspiration 😊

Det är bara det att i år har jag liksom inget som där är gott om just nu. Kanske vinbären, men inte så mycket som det brukar. Plommonträdet är lite vartannat år så i år är där väldigt få på trädet.

Nu till det viktiga! Bara en endaste arbetsdag kvar till semestern 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...