lördag 2 juli 2022

En lång dag igår...

Leias operation gick bra igår. Nu får hon smärtstillande och jag ska byta bandaget ungefär var tredje dag nu i början. Jag har inte bytt än första gången så jag vet ännu inte hur det ser ut. Hon är väldigt pigg och glad i alla fall och verkar inte besvärad av det. Det är ju skönt 💗


Igår var vi som sagt på Torsjö Live. En musikfestival en bit utanför Hässleholm. Huvudattraktionen igår var Jill Johnsson och Joddla med Siv. Med de sistnämnda blev det som vanligt ett himla drag. Kul 😊 Det som däremot var mindre roligt var vädret. Det regnade inte när vi kom dit, men började efter ett tag och sen blev det i princip bara värre och värre. Jag läste i tidningen att de fyra första åren regnade det, sen var det två år utan regn och sen har det varit pandemi i två år. Så om jag inte räknar helt fel var 2014 första året. Vi har inte varit där varje år, men många av dem.

Festivalen är nuförtiden två dagar, men vi bestämde oss för att bara åka dit igår. I förmiddags körde vi ner till Österlen. Här har varit så himla skönt väder. Jag låg och slappade och solade lite efter lunch. Skönt för det blev en lång dag igår. Först Leias operation och sen musikfestival till långt ut på kvällen. Inte så konstigt att man är lite sliten idag.


Mina jordgubbar här nere är färdiga nu. Och stora är de. Jag ska se om jag orkar plocka av de flesta innan vi kör hemåt imorgon igen. Hade varit trevligt att ha lite i frysen att kunna ta fram till vintern🍓

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...