torsdag 31 oktober 2019

Stjärnklart...

En sak som jag tycker är spännande är att gå ut på kvällen när det är mörkt och kolla in stjärnbilderna. När det är stjärnklart förstås vilket det är ikväll 😊 När vi bodde på gården hade vi mer "fritt blås" mot vad vi har här i skogen. Här är träden i vägen och begränsar mycket av sikten. Nu kan jag inte så många stjärnbilder, men Karlavagnen såg jag ikväll. Jag letade också efter Orion med sitt bälte, men jag kunde inte hitta den. Den skyms nog av träden. 

Ikväll gjorde vi ett litet "minijulbord". Jag älskar ju plockmat. Vi kokade ägg. stekte lite prinskorv och sålite kavring också. Sen gjorde jag en Janssons på det. Så gott 😊 När jag gör en liten Janssons när det bara är till oss själva, gör jag den alltid direkt i gjutjärnspannan. Det är så smidigt. Ett litet tips från mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...