onsdag 2 oktober 2019

Att bo vid havet...

En sak som finns på min "bucketlist" är att jag vill bo vid havet nån gång i mitt liv. Jag tycker egentligen inte om vatten, som att åka båt, simma och sånt, men att bo vid havet är något helt annat. Bara känslan att höra och vara vid havet är speciellt 😊💗 Sån frihet på nåt sätt. Det är därför jag tycker så mycket om att vara vid Haväng.

Om jag nu ska hinna med det i livet är det dags att redan nu fundera på hur det ska gå till. Lägga upp en plan helt enkelt. Att köpa ett hus som man vill ha och som ligger där man vill ha det är nästintill omöjligt och samtidigt inte bli helt ruinerad. Ett alternativ är att köpa en tomt och bygga nytt. Ett annat är att ha en husvagn på Rigeleje camping. En camping med bättre lugn och havsläge (enligt mitt tycke och smak) får man leta efter, men det blir såklart inte som att bo permanent vid havet. Man måste ju ha ett annat boende också då, men det har vi ju. Det finns såklart fler alternativ. Ska man vänta ända tills man blir pensionär eller vad? Sånt här tycker jag om att drömma om och planera 💗 Gör ni också det? Sen om det blir är en helt annat sak 😊

2 kommentarer:

Pillusan.blogg.se sa...

Man skall aldrig sluta drömma. Jag har också såna drömmar och att bo vid havet kan ibland vara en av dem. Jag drömmer om en gammaldags glasveranda där jag kan sitta och njuta bland Mårbacka pelargoner på sommaren och på vintern ska iskristaller fastna på de små glasrutorna och göra julgransljusen där inne så där suddiga som från en teckning i en Astrid Lindgren bok.
Älskar drömma!
Kram

Kattie sa...

Konstnären Lars Lerin skriver i en av sina böcker att han vill ha.. " Skogen i ryggen och hjärtat mot havet"
Det tycker jag är så vackert! Kan man önska mer.

Kram Kattie
Krama vovvarna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...