måndag 28 oktober 2019

Förändringar på jobbet...

Som jag skrev häromdan är det förändringar jobbmässigt. Ni som följt mig här minns kanske att jag sa upp mig i våras från mitt gamla jobb och hoppade på ett ekonomjobb 75% via bemanning på ett kommunalt bolag här i stan. Sen har jag jobbat kvar inom Leader 25% i ett annat område. Nu blir det ändring igen 😊 Min ekonomkollega ska ha barn, så nu inom en snar framtid kommer jag att lämna både bemanningsföretaget och mina 25% på Leader för att istället börja jobba heltid på det kommunala bolaget. 

Det kommer att bli en lugnare tillvaro med bara en arbetsplats. Det har sina sidor att jobba på två ställen. Man blir splittrad och ska sanningen fram har jag jobbat mer än mina satta procent på båda ställena och så kan man inte ha det i längden. Då blir man helt slutkörd. Jag märker redan nu att jag är trött, och inte blir det bättre av den mörka årstiden vi är mitt inne i nu. Jag ska också försöka bli utbytt med mitt kassörskap i Newfoundlandsklubben på nästa årsmöte. Jag har varit kassör i ganska många år nu, sex år är det nog. Jag hoppas att där är någon som kan ta över.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...