fredag 11 oktober 2019

Fiber på gång...

Det är fredag kväll och regnet står som spön i backen utomhus. Vi har landat nere på Österlen och det är så mysigt att laga något gott, äta och starta helgen här. Vi har inte varit här på två helger då annat kommit emellan, men vi har inget speciellt vi måste göra utan vi tar helgen som den kommer. Kanske blir det årets sista gräsklippning. Jag ska i alla fall bära ner mina pelargoner och mitt lilla olivträd i källaren. Trädgårdsmöblerna ska också in. 

Det har varit en tuff vecka på jobbet då jag gör vårt månadsbokslut själv denna gång. Med assistans av min kollega såklart, men det är mycket att ta in. Har man bara gjort det några gånger så blir det såklart mer självklart, men nu de första gångerna känns allt galet mycket.

En annan roligt grej som är på gång är att vi ska få fiber här i Komstad. Mats var i eftermiddags och pratade med dem som ska gräva här. De har satt upp en bod här i byn där de har "öppet" några timmar två dagar i veckan. Det hade tydligen varit kö 😊 Vårt hus var i alla fall grönmarkerat på kartan. Det är ju flera år sen vi anmälde intresse och skrev avtal, så man har nästan glömt det 😏 Senast i november ska det påbörjas. Det är ju sagt att vi ska få fiber hemma på Trolle Hill också i år, men där ligger det inte så nära. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...