tisdag 29 januari 2019

Svårt att ta sig uppför backen...

Jag skrev i söndags att vi skulle få installerat ny tvättmaskin och torktumlare igår. Jag gick här hemma och väntade på att de skulle komma. Då ringer Mats och meddelar att de försökt komma hit, men i och med att det kom så mycket snö och sen töade på det så blev det så moddigt att de inte kom uppför backen till oss. De hade varit halvvägs upp och fått backa ner igen. Nu ska de komma på torsdag igen, såvida inte vädret ställer till det igen.

Idag var det likadant. Imorse när jag satt och åt frukost kom den ena sopbilen och tömde den ena tunnan (vi har två tunnor). Sen åkte jag till jobbet och sen i eftermiddag har sopbil nr två varit här och skulle tömma den andra tunnan. Han kom då inte upp sista biten upp till oss då det frusit på och blivit ishalka. Vår granne berättade att sopbilen gled bakåt, så att sopåkaren fick hoppa ut i farten. Sopbilen stoppades sen en bit ner i backen mot ett träd. Det fick komma en bil med grus så att sopbilen skulle få grepp igen. Nu har Mats kört och hämtat mer grus och grusat sista biten upp till oss och även vår gårdsplan. Nu ska vi ordna en sån där stor låda med sand som får stå i backen.

Det var väl typiskt att det skulle vara så mycket körningar hit just de här dagarna när vädret är som allra sämst. Ni fattar att jag är glad för min bil som har fyrhjulsdrift såna här dagar 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...