fredag 18 januari 2019

Redan vårplaner på gång...

Här ska ny täckbark på till våren
Idag har det varit en sån där härlig vinterdag i skånska mått mätt. Några minusgrader och solen som skiner från en ganska så blå himmel 😊 Jag märker det på mig själv att så fort solen kommer fram, så kommer även energin tillbaka. Jag gick rundan i skogen med doggarna efter jobbet idag, sen var vi ute i trädgården ett tag när vi kom tillbaka. Jag gick då och funderade på vad jag ska ta tag i så fort våren är här. Som ni kanske minns så röjde och rensade jag i "naturtomtsdelarna" på baksidan, men jag hade inte riktigt ork och energi att ta tag i "öarna" med sjögräs vid dammen innan vintern kom. Så de blir det första jag ska tag i till våren, tänkte jag 😊

Min plan är att så fort vårvärmen börjar komma ska jag klippa ner och rensa upp allt det gamla sjögräset. Sen ska jag köpa täckbark och bara fylla på fullt med det i "öarna". Just nu är där ingen gammal bark kvar, bara en massa ogräs som fick härja fritt hela förra sommaren. Jag ska prova med att se om det räcker med att täcka med ny bark utan att ta bort allt gammalt ogräs först. Förhoppningsvis hindrar barken ogräset från att ta fart och växa om man bara är tidig nog på säsongen. Det kan inte bli värre än att jag får gå och dra upp ogräset genom barken, men jag tror nog att det ska stoppa ogräset till stor del.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...