fredag 25 januari 2019

Omplantering...

 Som vanligt, höll jag på att säga, planterar jag om mina blommor lite närsomhelst på året. Jag har en kruka med såna där "pinnar" som vi köpt på Ikea en gång i tiden, men som nu var jätteful. Pinnarna hade växt snett och den hade dessutom stått alldeles för mörkt på ovanvåningen, så vissa av pinnarna var halvt nervissna.

Det blev nu en rejäl misshandling från min sida av plantan. Jag skar av alla pinnar som växt snett och sparade bara tre stycken som stod helt rakt. Sen planterade jag om dessa tre raka skott och hoppas nu på att de ska ta sig, men det gör de säkert. Den här växten är väldigt tacksam. Den repar sig alltid.



Så här blev det. Nu har den fått en fin ytterkruka och ska stå i fönstret i vårt nyrenoverade allrum i Komstad. Man får ha lite tåligare växter här när man inte bor här permanent.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...