onsdag 23 januari 2019

Avelshingstar...

 När jag var liten hade vi i Komstad en vägg på ovanvåningen där vi hade uppsatta flera inramade bilder eller foton kan man kanske säga på hästar som stod uppställda. När det rummet sen tapetserades om en gång i tiden så försvann de bilderna, men när vi tog över huset hittade jag bilderna undanlagda. Tre stycken av dem har jag upphängda i vårt sovrum, men det finns många fler. Och då menar jag många fler...

I en pappkartong hittade jag den här mappen med trycket på framsidan "VÅRA HÄSTAR".  Så himla fint 😊 Den är helt fyllt med bilder av olika hingstar, för det är bilder på avelshingstar det rör sig om från olika stuterier runt om i Sverige. Där är från bl a Flyinge och Strömsholm har jag sett. Jag har inte kollat på alla än eller räknat dem, men där är många.

Jag gissar att detta är något som min farfar köpt på auktion eller nåt liknande för utanpå kartongen står det "Såld till Nils Jönsson" (min farfar, då alltså). Jag kanske ska ta och sätta upp ytterligare några bilder i sovrummet för det finns även några fler ramar som är till. Så roligt att hitta sånt här gammalt som legat undangömt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...