söndag 20 januari 2019

Lite kalas och lite klädrens...

Som jag skrev tidigare i veckan var vi på kalas i Lund igår kväll. Vi kom då att prata om Netflix-serien "Konsten att städa" med Marie Kondo. Då jag inte sett något avsnitt av den resulterade det i att jag i eftermiddag satte mig och kollade på första avsnittet. Lite inspirerad blev jag allt för nu ikväll började jag rensa bland mina kläder. Man ska börja med sina kläder enligt henne 😊 Jag tog dock inte ut allt i en enda stor hög som hon säger att man ska göra. 

Jag gjorde ju en rejäl rensning när vi flyttade hit till Trolle Hill för 2½ år, men nu kan det väl vara dags igen. Jag har inte köpt så mycket nytt sen vi flyttade hit, men lite har det blivit såklart.

Rebecca och Pete har varit hemma under helgen, och då var vi faktiskt borta en sväng i vårt förråd. Jag skulle kolla om några glas som jag trodde var där, men det var de inte. Däremot var där några lådor med grejer som var Rebeccas. Bland annat en hel låda med hennes studentpresenter. Nu när hon stadgat sig i Kalmar med jobb och bostadsrätt ska grejerna såklart upp dit. Det tar tid innan allt faller på plats efter både dödsbon, flytt från gård till villa och övertagande av ett fullproppat hus på Österlen, men så får det vara. Det blir förhoppningsvis ordning till sist 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...