måndag 27 mars 2017

Yoga ikväll...

Då har jag varit på yoga ikväll. Jag anmälde mig faktiskt till en kurs i kundaliniyoga som skulle börja precis lägligt denna vecka, här. Kursen varar fem veckor och man går två gånger i veckan. Det som är bra är att där är flera tider att välja på, så att man inte är bunden till vissa dagar. 

Jag har aldrig varit på yoga förut så jag visste inte riktigt vad som väntade mig. Fastän jag upplever mig stel som en pinne så gick det faktiskt över förväntan. Om man ville kunde man utföra vissa övningar på en stol istället, men jag var på golvet hela tiden. Det var väldigt mycket fokus på andningen så det kommer att ta några gånger innan man kommer in i det, känner jag. Det som jag kände var annorlunda mot annan träningen var att man skulle andas in och ut genom näsan hela tiden. Jag ser fram emot nästa gång.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...