söndag 26 mars 2017

En trött men härlig vårdag nere på Österlen...

 Du milde vad jag har varit trött idag. Vi var inte hemma förrän kl elva igår kväll. Då hade vi gett oss iväg hemifrån vid sex på morgonen, men allt gick bra. Årsmötet var trevligt och bilfärden upp till Västerås och hem igen rullade på perfekt :-) 

Idag har vi varit nere i Komstad bara för dagen, men vi har hunnit med så mycket. Det beror såklart på det helt perfekta sköna vårvädret som har varit idag. Jag har klippt fruktträd och varit på kyrkogården och satt blommor. Mats klippte gräset idag (!) Det hade faktiskt växt en del och såg så ojämnt och trist ut. Sen rensade han i mina odlingslådor och vände på jorden. Nu tänkte jag bara blanda upp den med nån gödsel och så sen är det dags att så lite frö och sätta potatis. Perfekt! 

Det blev så fint med träden som jag klippte. Jag är långt ifrån kunnig på det där, men man får göra så gott man kan och ta de grenar man tycker. Det blir nog bra. Vi har tre äppleträd och ett plommonträd. Eftermiddagskaffet tog vi såklart ute i solen. Skönt att ha hunnit med lite av "vårbruket" innan påsk. Jag tänkte att vi skulle kunna vara där nere några dagar under påsken när Rebecca kommer hem. Det hade varit mysigt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...