tisdag 14 mars 2017

Att åka iväg på sin födelsedag...


Mycket av mina tankar just nu kretsar kring att jag fyller "jämnt" eller "nollar" eller vad man nu vill kalla det till hösten. Jag är väl inte speciellt road av att ordna nån fest, utan jag hade värdesatt mer att vi familjen åker iväg till något varmt ställe. På det viset är det ju bra att fylla år i november. Vädret är ju inte det bästa här hemma, så då gör det ju inget att åka iväg en vecka eller två. 

Vart ska man då åka? Kanarieöarna vill jag inte åka till utan jag hade tänkt mig lite längre bort, lite mer exotiskt, som typ Västindien. Jag har googlat lite på Aruba och det ligger faktiskt inte längre bort än ca 13-timmars flyg. Det är ett dyrt resmål, men det hade varit väldigt roligt i alla fall att göra en sådan resa. Att vakna upp vid en kritvit sandstrand :-) Inte helt fel.

Sen finns ju Thailand också som ett alternativ. Där har vi inte varit innan. Rebecca var ju där i januari och hon trivdes. Maten är ett plus. Jag är väldigt förtjust i thai-mat.

Nog med restankar. Igår var jag iväg med India hos veterinär. Hon har haft var i sitt ena öra ett tag, och det luktar riktigt illa från det. De tog en odling, så jag ska ringa dit i slutet av veckan och kolla om svaret har kommit. Vi skulle ändå börja med behandling redan nu, så nu ska hon ha örondroppar i två veckors tid. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...