fredag 21 juli 2023

Swedish Native Breeds...

Jag skrev häromdan att jag behövde nya vardagsmuggar till Komstad. De som jag har där är väldigt gamla, trista och några har gått i sönder. Nu blev det inte bättre än att jag fick två st Swedish Native Breeds muggar av vår hunduppfödare idag. Jag hade själv två st sen innan och nu fick jag två av henne som hon bara hade stående i skåpen 😊


Jag tycker dessa är väldigt fina och de är tunna och goda också att dricka ur. De gjordes till World Dog Show-utställningen som gick i Stockholm år 2008 och de är designade av Folke Bagger. Jag tror att det var så att alla hundar som deltog fick varsin mugg. Det hade varit roligt att ha sex st så egentligen borde jag försöka få tag i ytterligare två. Det är säkert många som bara har nån stående i sina gömmor. 

Det är kul när man tänkt ut något och så löser det sig på nåt märkligt vis. En bonus att det dessutom inte kostar mig nånting och att det återvinns 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...