tisdag 18 juli 2023

Lite medelhavsinspiration...

Jag är ute efter stora raka urnor så därför körde vi i söndags bort till en butik i Hammenhög som jag hört talas om, "En liten bit av Medelhavet". De hade jättemycket fina saker, men tyvärr inga sådana urnor som jag var ute efter. Däremot köpte jag mig en fjäril i keramik som jag ska ha på väggen ute i lusthuset 😊



En liten mysig affär. Man gick in från gatan och sen kunde man gå igenom affären och ut i deras trädgård där de hade växter och krukor. 


När vi ändå var borta på det hållet körde vi till Apotekarns som nyligen har flyttat butiken till större lokaler i Borrby. De har ju också väldigt mycket fina saker och där hade de en sådan urna som jag ville ha 😊



Jag hade egentligen tänkt mig en terracottafärgad, men så hade de denna gröna i exakt en sådan modell som jag ville ha så den fick det bli 😊 När vi sen kom hem grävde jag upp några lavendelplantor som jag ändå skulle flytta på och satte i den. 


Nu är det inte många dagar kvar på min semester. Dessa fyra veckor har verkligen gått snabbt, men där är fem dagar kvar att njuta av 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...