onsdag 12 juli 2023

Klippa häck och städa garage...

Vi har varit här nere på Österlen nu i över en vecka och jag har inte varit på en enda loppis än 😊 Det finns tre saker som jag är på jakt efter. Först är det äggkoppar. De vi har här nere är i plast och jag gjorde misstaget en gång att diska dem i maskin och då gick mönstret på dem delvis bort. Några i porslin hade varit bra. För det andra är det helt vanliga vardags-kaffemuggar. De vi har köpte mina föräldrar på sjuttiotalet. Där var sex från början, men efter ett par missöden är där fyra kvar. 

Det tredje är inget till mig utan jag hörde Rebecca och Fredric prata om att de behöver grillknivar. Det är inte så lätt att hitta då det oftast är nåt man inte lämnar till loppis. Det är alltid någon som behöver sådana, men för några år sen hittade jag tre st på en loppis i Hässleholm. Jag betalade en krona (!) styck för dem. Det kallar jag fynd 😊 De gav jag till sonen.

Nu ser det prydligt ut

Idag har vi varit fullt sysselsatta med trädgårdarbete och garagestädning. Mellan regnskurarna ska jag kanske tillägga då det regnat en hel del här idag. Mats klippte vår oxelhäck som gränsar till vår ena granne. Sen hjälptes vi åt räfsa ihop allt (även på grannens sida då det är en äldre kvinna som bor där) och lasta det på släpet. Sen körde vi till tippen med alltihopa plus det som jag rensat ut i vårt garage medan Mats klippte häcken.

Så nu blev det så himla prydligt mot grannen och skönt att även garaget kom iordning. Behöver jag tillägga att vi är ganska så möra ikväll 😍

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...