fredag 7 juli 2023

Pionrötter...

Idag är solen och värmen tillbaka. Så himla skönt. Även om regnet behövs så är livet enklare när det inte faller ner nåt från himlen hela tiden 😊

Jag började att läsa den femte boken om De sju systrarna häromdan. Jag har snart läst halva av den nu. Denna bok handlar om systern Tiggy som bor på de skotska högländerna. Spännande är den i alla fall så att man knappt kan lägga den ifrån sig.


Jag fick med mig några pionrötter igår när vi var inom Aron. Han håller på att bygga en uteplats och då var han tvungen att gräva bort några pioner. De är ju alldeles för fina för att förfaras så jag räddade rötterna och tog med dem hem. Jag ska ha det mesta av dem på Trolle Hill då där är mörkare och fuktigare, men jag tar ändå med mig några mindre ner till Österlen också så får jag se var jag ska gräva ner dem där. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...