måndag 10 juli 2023

Blivit med pilatesboll...

Vi körde hem igår då jag hade en tid hos sjukgymnast idag. Jag skadade mitt knä förra helgen och satt några timmar på akuten i Kristianstad förra söndan. De bedömde det som en ledbandsskada av lättare slag eller grad 1 som det heter mer medicinskt. Jag hade rejält ont i vissa lägen och knäet kändes instabilt så jag har linkat fram under veckan som varit. 


De senaste två dagarna har det som tur är känts mycket bättre även om jag fortfarande inte kan gå så fort som jag brukar. Av sjukgymnasten fick jag tre stycken övningar som jag ska göra varje dag. Till två av dem behövde man en pilatesboll så det fick jag iväg och köpa en 😊 Varför jag inte köpt någon sån förut fattar jag inte, då den är ett jättebra träningsredskap. Men men, nu har vi en i alla fall 😊 Jag tror att jag kan börja löpträna också lite försiktigt om nån dag eller två. Jag får testa och känna efter.

Nu är vi tillbaka på Österlen igen och nu märks det verkligen att de flesta har börjat sin semester. Det var så mycket trafik när vi körde hit i eftermiddags. Långa karavaner emellanåt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...