torsdag 6 juli 2023

Årets släktsafari...

Då har vi varit nere på Österlen i några dagar, men då vi hade lite ärende att fixa där hemma och Mats hade ett fysiskt möte med jobbet idag så körde vi hemåt imorse. 

I tisdags hade vi vår årliga "släktsafari" och i år kunde jag vara med då det passade med min semester. Vid några tillfällen har jag jobbat och år 2020 hade vi ingenting heller pga pandemin. Jag tror att detta var tredje gången jag var med och i år var vi 11 st, med respektive och då Rebecca och Fredric kom i söndags och åkte hem i onsdags så var de också med. Vi som träffas är kusiner/nästkusiner och de som är mina nästkusiner har jag inte haft någon kontakt med alls under uppväxten utan det var en kvinna som tog tag i detta för några år sen och hon har anordnat det varje år sen dess. 

Vi träffades hos en kusin till mig och fikade och sen körde vi in till Simrishamn där vi hade bokat tid på ett muséum, eller rättare sagt ett lager till det. Där fanns två st möbler som tillhört en anfader till oss. De har stått på en gård som är borta sen länge, men dessa två möbler hade räddats på något sätt och skänkts till muséet. 


Efter det körde vi och åt lunch och sen gjorde vi även ett besök på en kyrkogård där flera gamla släktingar ligger begravda och där gravstenarna finns kvar. Jag vet att det låter lite nördigt, men det var en intressant dag och trevligt att träffa alla 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...