tisdag 6 augusti 2019

Skogens guld...

Jag gick mig ut en sväng i skogen igår kväll innan det blev för mörkt. Lite kantareller hittade jag allt 😊 Alltid lika roligt! Mitt plockande fick dock ett abrupt slut då det helt plötsligt kom ett rådjur hoppande kanske 10-15 meter ifrån mig. Sen när rådjuret försvann började det helt plötsligt skälla nånting där rådjuret försvann. Jag blev lite skraj att det var en räv, tyckte det var konstigt att det skulle vara en hund just där. Jagar de nu? Skallet försvann åt andra hållet, men jag skyndade mig hem iallafall.  (PS! Det var rådjuret som skällde fick jag reda på sen på jobbet. Det kan låta precis som en hund)

Smörstekta kantareller är ju bara för gott... De har jag i min matlåda till jobbet idag 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...