tisdag 20 november 2018

Berättelsen om en stjärna...

Visst är den fin 😊
 Jag måste bara berätta... För flera år sedan köpte jag en ny julstjärna i en av våra presentaffärer här i vår stad. Det var den finaste stjärna jag sett 😊 Jag gick och kollade in den flera gånger, men den var alldeles för dyr, tyckte jag då. Sen, när julen var över sålde affären ut diverse julpynt till reducerat pris. Bland annat då den här stjärnan, och då slog jag till. Väldigt nöjd med mitt köp, kände jag mig såklart 😊

Till mitt stora förtret har den varit så svår att sätta ihop och få upp, så den har bara legat i sin fina kartong under dessa år. Jag har haft annat pynt, så jag har helt enkelt aldrig tagit mig riktigt tid till att få ihop den. Ända till nu, kan jag säga 😊 Eftersom jag nu ville ha en ny stjärna i vårt vardagsrum i år, så var det väl själve den om jag inte kunde lyckas med min jättefina stjärna. Så igår åkte den fram och med hjälp av den gamle stjärnans sladd och lamp/upphängningsanordning fick jag till det riktigt bra. Fastän min tanke bara vara att gå igenom mina ljusstakar och stjärnor så får denna hänga uppe nu även om det är 1½ vecka innan första advent. Jag tar inte ner den igen. Här uppe i skogen är det ändå bara vi själva som ser den... 😋

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Vi har också tjuvstartat lite. All utebelysning tände vi upp i lördags.
Tänkte börja plocka fram lite ljusstakar i början av nästa vecka.
Ha en fin dag. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...