lördag 10 november 2018

Väggarna klara...

Arbetet fortskrider med vår hall nere i Komstad. Mats körde ner här redan i torsdags kväll och jag och doggarna kom igår. Medan vi ännu inte hade kommit fick Mats upp väven och väggarna blev målade en omgång. Nu har väggarna målats ännu en gång idag, så nu är de äntligen färdiga 😊 Det där elräkneverket och proppskåpet ska vi bygga in i ett skåp med dörr, tänkte vi, så de inte kommer att synas. Det är nog tveksamt om hela hallen blir klar till jul, men kanske. Vi har haft så mycket inbokat hela hösten, så vi har inte varit här så mycket, men nu framöver kan vi förhoppningsvis vara här mer om helgerna.  Det dröjer heller inte länge nu förrän ljusstakarna också ska upp. Jag får nog göra en liten inventering på det, tror jag 😊

Ett ställe som jag skulle vilja åka till i år är julmarknaden på Huseby Bruk. Det var flera år sedan vi var där senast och där är så himla fint. Där är öppet denna vecka som kommer och även helgen. Vi får väl se. Sen har vi även vår egen julmarknad på Hässleholmsgården som jag tar mig till varje år. Det får väl bli ett besök där även i år.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...