onsdag 14 november 2018

Längtar tills ljusen ska upp...

Vad mörkt och trist det är ute nu. Och blött, vilket medför massor med grus inomhus när man har två stora håriga hundar. De här veckorna fram tills ljusstakarna ska upp kommer att vara sega och energilösa, kan jag ärligt erkänna.

En sån här kanske?
Jag får nog köpa en ny stjärna till vårt vardagsrum, tror jag. Den vi brukar ha är väldigt fin, men den håller nog inte en jul till är jag rädd. En sån där klassisk lite gammaldags orange hade kanske varit fint. Annars behöver jag inte något nytt. Mina ljusstakar som jag har är så fina, så de vill jag inte byta ut. Mitt luciatåg är jag särskilt förtjust i som ni nog vet 😊 Jag brukar sätta upp allting en vecka före första advent, men jag ska nog hålla mig i år till de gamla traditionerna. Detta blir vår tredje jul här på Trolle Hill. Tänk vad åren går...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...