söndag 3 juni 2018

Sköna söndag...

Jordgubbarna blommar för fullt
Det blev en dagstur ner till Österlen igår. Vi hade egentligen tänkt att sova över till idag, men eftersom Mats har ett jobb igång över helgen i Falköping så ville han köra uppe där tidigt imorse. Rebecca ska ju dessutom åka med tåget till Kalmar också idag på förmiddagen, så det var lika bra att vi landade här hemma på Trolle Hill redan igår kväll. 

Nu ska jag snart skjutsa henne till tåget och sen har jag en söndag för mig själv då jag kan göra vad jag vill. Lilla Leia är vild som bara den här hemma. Skvätter med vatten i vattenspelet, drar upp mossa och jagar katterna 😊 Ett härligt valpliv, helt enkelt.

Både mina jordgubbar och mina potatis hade växt som bara den under veckan. Alla potatisen jag satt har kommit upp nu, och jordgubbarna är ju helt galet 🍓 Så frodiga och med så mycket blommor. Det bådar för en god skörd...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...