måndag 11 juni 2018

Fläderdags och vaccination...

Så fint hon sitter här och tittar ut över gårdsplanen. Hon hörde hästarna nere på vägen och undrade vad det var för något 😊
Det har blivit dags att göra årets flädersaft. Buskarna blommar för fullt här nu och jag spanar febrilt efter var jag ska plocka de 60 klasar som jag behöver. På gården hade vi flera egna buskar, men här på Trolle Hill finns inga, men jag har sett att där är nere vid vägen. Jag hittade det recept jag gjorde efter i fjol, nämligen det utan citronsyra eller nåt annat konserveringsmedel. Man behöver fler citroner bara. Receptet finns här.

Idag har det varit lite svalare. Faktiskt skönt och nu är det bara regn som behövs också. Jag har också varit iväg med Leia och hon har fått sin vaccination som de ska ha när de är 12 veckor. Newfoundlandshundar känner inte av sprutan nånting. Skönt 😊 Nästa spruta är 1-årssprutan så det dröjer ett tag till.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...