torsdag 14 juni 2018

Fläder...

Äntligen är årets flädersaft på gång. Jag var ute igår kväll och plockade 60 st klasar som behövs för mitt recept. Plus åtta citroner och två kg socker. Det är inte många ingredienser som behövs, och ändå blir det så himla gott. Den bästa saft jag vet 😊 Jag är så glad också för att jag hittade receptet utan citronsyra då jag inte vill använda det. Nu ska allt ligga och gotta till sig i fyra dagar, sen ska den upp på flaskor. Receptet finns här.

Ikväll har vi styrelsemöte med jobbet och de dagarna brukar jag inte köra till jobbet tidigt på morgonen om det inte är något speciellt. Då kan jag jobba hemifrån istället och Raffe och Leia behöver inte vara i hundgården hela dan. Lilla Leia är alldeles sjövild här hemma emellanåt. Hon far upp på stenar och stockar och är inte alls rädd om sig. Hela vår tomt är ju som ett stort lekland för henne. Det är inte helt lätt att se till så att hon inte utsätter sina ben för för stora påfrestningar. De är så ömtåliga när de är så små 💗 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...