tisdag 5 juni 2018

Det kom en glad nyhet ikväll...

Rebecca ringde ikväll och var så glad och undrade om vi kunde gissa vad som hänt 😊 Jo, Pete hade fått brev från Skatteverket med beslut om att han fått svenskt personnummer. Det var för två veckor sen de var på Skatteverket och lämnade in ansökan. Där sa de då att det troligen skulle komma en komplettering där Rebecca skulle bli uppmanad att uppvisa bankkonto för att visa att hon kan försörja honom, men så blev det inte. Nu kom det istället ett beslut om att allt är klart. Så roligt! Det underlättar mycket för nu kan han ansöka om ID-kort och skaffa bankkonto och allt sånt där som behövs.

Vi körde ner till Komstad i eftermiddag efter jobbet. Det blir dock en kort tripp för vi kör hem redan imorgon igen, men det är så skönt att bara komma hit. Jag går här och pular med mina blommor och grönsaker och bara njuter 😊💗 Jag har tvättat ytterligare en trasmatta som jag ska ta med mig hem. Den ska jag ha vid min sida av sängen. Mattan jag tvättade och tog hem till Aron blev kanon i hans sovrum. Han godkände... 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...