fredag 8 juni 2018

Ingen student att fira i år...

Leia har en liten samling med grejer runt sig. Allting ska bäras ut i rundeln på gårdsplanen 😊
Fredag igen och dagarna är lika varma och sköna som förut. Jag är rädd för att detta är sommaren vi får i år. Rätt vad det är så börjar det regna och bli kallt och sen blir det så resten av året. Vi får väl hoppas på att det inte blir så.

Jag har slutat jobba för idag och inhandlat årets första jordgubbar. Ska bjuda på det ikväll då vi ska ha gäster, jordgubbar och glass till efterrätt tänkte jag. Det dröjer några veckor tills våra egna är klara. Längtar 😊 

Idag tar de studenten här i stan, men i år har vi ingen att fira. Lite trist är det att inte ha någon att gratulera, och när man inte jobbar inne i stan heller längre så blir denna dagen precis som alla andra. Det dröjer nog två år till tills vi har någon att fira om jag räknar rätt. 

På söndag ska jag som jag skrev förut vara funktionär på vår specialutställning. Det är första gången på flera år som jag inte ska vara med och ställa någon hund, men det kan vara skönt nångång att bara vara funktionär och inte behöva tänka på att fixa med hunden. Till nästa år får nog både Raffe och Leia vara med. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...