måndag 5 september 2016

Vem tror du att du är...

Såå spännande program :-)
Jag fullkomligt älskar det programmet, "Vem tror du att du är". Programmet på SVT där några kändisar får reda på sin släkthistoria. Tänk om man själv hade fått den möjligheten? Jag skulle själv vilja börja släktforska om några år. Då på min mammas sida i första hand. På min pappas sida är där släktforskat en del sen innan. 

Det intressanta är att längs vägen när vi kör till vårt nya hus (bara några hundra meter därifrån) bodde min mormors mormor och morfar. Huset finns inte kvar längre, och jag vet inte exakt var det låg. Det skulle jag vilja ta reda på mer. Det känns som om jag är tillbaka till ursprunget på nåt konstigt sätt. Min mormor pratade mycket om Göingeåsen, och det är dit vi ska flytta nu. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...